dinsdag 4 september 2007

Labor Day Hiking, Footbal and Sailing

In tegenstelling tot bijna de hele wereld is Labor Day hier niet op 1 Mei, maar wel op de eerste maandag van september.

Ik heb het lange weekend al ingeluid op donderdag, wanneer ik 1 van de hoogste pieken zichtbaar van onze vallei heb beklommen. 'North Summit' (2665m hoog volgens mijn gps) ligt net voor Lolo Peak - de absoluut hoogste piek die je van ons huis kan zien met haar 2850m hoogte. De beklimming was behoorlijk lastig en door een verkeerde tip heb ik er nog een langere beklimming van gemaakt dan nodig was (uiteindelijk heb ik meer dan 15km geklommen/gedaald die dag), en daarbovenop kwam nog het feit dat rook weer in de vallei was gekropen voor ik de top had bereikt, dus van de vallei was niets te zien. De kers op de taart was dat ik ook nog eens een platte band had opgelopen op het bergweggetje naar de trailhead :(. Al bij al was het nog altijd een leuke beklimming met schitterende natuur, en gedurende de hele dag heb ik geen mens gezien!

Vrijdag was een gewone werkdag, maar op zaterdag was het eindelijk weer Football tijd met de Grizzlies' eerste wedstrijd van het seizoen, en zoals altijd ben ik dan in het Washington-Grizzlies stadium te vinden samen met 24 000 andere fans :) De grizzlies hebben Souther Utah dan ook vlotjes verlaan met 37-17 cijfers.

Gisteren (maandag) waren we uitgenodigd om mee te gaan zeilen op Flathead Lake en zo hebben we het weekend afgesloten met een hete zomerse dag op het meer!

Geen opmerkingen: