woensdag 23 januari 2008

De Slingbox

Sinds vorige week hebben we een Slingbox (met dank aan mijn moeder!). Het betreft een apparaat dat je aansluit aan je kabelbox en dat dan het signaal over je router verstuurt naar je computer. In ons geval wilden we een Slingbox om al onze kanalen te kunnen bekijken in onze slaapkamer (of keuken of in mijn bureau) zonder voor een extra set-top-box te betalen. Via je computer kan je niet alleen de kanalen bekijken, maar je kan ook de kanalen veranderen, en als je een dvr hebt kan je die zelfs bedienen vanop je computer (je kan dan pauzeren, opnemen enz). Het leuke aan de Slingbox is dat je die zelfs vanop internet kan bereiken, dus in principe kan ik van eender waar in de wereld kabel tv van thuis bekijken (en veranderen).

Er zou een update voor de software volgen in de komende maanden waarmee je zelfs zonder dvr je programma's zou kunnen pauzeren (en opnemen?).

Het enige nadeel is dat de Slingbox hetzelfde kanaal gebruikt als dat van je tv, dus als je via je computer het kanaal verandert dan verandert dat ook voor diegene die tv aan het bekijken is. Ik denk dat ze wel een nieuwe Slingbox gaan lanceren met ingebouwde tuner, maar dat gaat dan waarschijnlijk ook weer veel meer kosten (en ik weet niet of je dan je kabel maatschappij moet contacteren om het toestel te programmeren?).

De Slingbox is in ieder geval goed op tijd aangekomen, want veel komen we niet buiten met de koude temperaturen (weer -20 deze ochtend).

Oh, by the way: ik heb wat nieuwe foto's geupload op onze foto site

2 opmerkingen:

Unknown zei

Sterk. Heel sterk.
Ik kom heel toevallig op uwe blog terecht, en ik bedenk, tiens, Kevin Dubois, die naam zegt me iets. Blijkt da ik samen met u Vertaler-Tolk Engels Italiaans in Antwerpen begonnen ben. Ik weet da nog omda uwe naam nog op mijn simkaart staat :d Anyways, seems like you're having a great life, kben jaloers da ge daar zit :)

Yuuu

Steven

Kevin zei

Ja da's inderdaad straf... de wereld is soms toch klein :) me wa zijde gij tegenwoordig bezig?