dinsdag 11 november 2008

Op zoek naar sneeuw

Vorige week waren we op bezoek bij de manager van het lokale skigebied. Hij heeft wat computer werk nodig, en gezien we elkaar min of meer kennen had hij aan mij gedacht in plaats van een dure computerwinkel. De deal: Ik repareer zijn computer en hij geeft mij 2 seizoenspassen ter waarde van $950. Eigenlijk was er niet veel mis met zijn computer, dus na een beetje opkuiswerk en de toevoeging van een beetje extra RAM geheugen was de klus geklaard. Deze namiddag gaan we de computer terug afleveren bij hem thuis, en dat is juist naast de skilift. Hopelijk ligt er intussen wat meer sneeuw, want vorige week was er amper een centimetertje op de grond.

Afgelopen zondag ben ik trouwens op zoek gegaan naar genoeg sneeuw om mijn nieuwe 'rock board' uit te proberen. Ik heb namelijk een 2e hands snowboard gekocht op de Ski Fair hier, voor zomaar even 5 dollar! Er waren een paar diepe krassen in, maar die heb ik snel opgevuld met wat p-tex en na wat "waxen" was het board weer bijna zo goed als nieuw.

Genoeg sneeuw was behoorlijk ver te zoeken. Ik ben op een forest service road (mormon peak road) naar boven gereden tot 6000 voet (net minder dan 2000m); en daarna nog eens 2000 voet met mijn eigen benen geklommen naar de top van Carlton Ridge. Daar was eindelijk (net) genoeg sneeuw: een 30-40 tal cm. Hier is een filmpje van mijn eerste afdaling van het 08-09 seizoen of eigenlijk meer een uitdaging om de honden te ontwijken:

1 opmerking:

sientje zei

haha met die hond die er telkens voorspringt is't ook niet gemakkelijk :)