maandag 19 november 2007

Winter is hier!

Deze ochtend zijn we opgestaan met een dik pak sneeuw, het heeft al heel de nacht gesneeuwd en het blijft blijkbaar maar komen, zo zitten we nu al rond de 25 a 30 cm! Verschillende plaatsen hier in de buurt zitten zonder stroom omdat het gewicht van de natte sneeuw (de temperatuur ligt maar net rond het vriespunt) een paar stroomkabels heeft doorgebroken. Er lagen voor ons huis ook een paar grote takken die van de bomen zijn afgebroken, en veel kleinere bomen en struiken zijn helemaal doorgezakt. Mij kan het toch niet deren hoor, want wie mij kent weet dat ik een echte sneeuw-freak ben :P

De vooruitzichten zien er trouwens ook winters uit, want hoewel het nu nog relatief warm is zou het tegen woensdag en donderdagochtend wel eens in de 'single digits' kunnen zijn, wat in celsius vertaald wordt naar temperaturen tussen -12 en -17. Nu maar hopen dat het daarna niet terug warmer wordt en dat de sneeuw blijft komen, want de snowboard kriebels beginnen echt wel boven te komen nu :)

UPDATE: De electriciteit is thuis nu ook uitgevallen. Ik ben dan maar naar 1 van mijn clienten hier in Missoula gereden, waar ze nog wel electriteit hebben. Ik heb onze Ford Ranger trouwens moeten verplaatsen naar onze oprit in de 'alley' omdat er grote takken op auto's aan het vallen waren in de straat.

1 opmerking:

Anoniem zei

Als het wintert levert dat meestal mooie beelden op, maar er zijn ook nadelen aan verbonden zoals jij er reeds vernoemt. Ik ben doodsbang als ik in de sneeuw moet rijden, dus ik vraag mij af hoe jullie het er vanaf brengen daar?!