dinsdag 3 juni 2008

Voorverkiezingen in Montana

Vandaag is het eindelijk de beurt aan Montana (en South Dakota) om te stemmen in de democratische voorverkiezingen. Zelf mag ik niet stemmen omdat ik (nog) geen US citizen ben, maar dat heeft me natuurlijk niet tegen gehouden om toch zo veel mogelijk reclame te maken voor Sen. Obama. Zo hebben we vorige zaterdag deelgenomen aan een mars voor Obama, en daarna een Obama rally in downtown Missoula (met zowaar prachtig weer!).

Hoewel vandaag de officiele stemming is, hebben veel mensen hun stem al uitgebracht door een "absentee vote" te doen: je kan op voorhand je stem opsturen (of op het courthouse zelf stemmen), met als voordeel dat je niet per se' vandaag tijd moet vrijmaken om in de rij te gaan staan.

Volgens het nieuws zou Obama in Montana moeten winnen, en dat is ook het gevoel dat ik krijg wanneer ik de mensen rondom mij heb horen spreken..

Het zou vandaag trouwens wel eens een heel belangrijke dag kunnen zijn, want als Obama vandaag in Montana en South Dakota wint dan zou Clinton volgens het nieuws de strijd eventueel opgeven.

Vanavond zullen we in ieder geval aandachtig het nieuws volgen, we gaan trouwens naar het Wilma Theatre alwaar een Obama Primary Watching Party wordt opgezet (http://my.barackobama.com/page/event/detail/debatewatchingparty/4qhq). Hopelijk wordt het een positief feest met als uitkomst eindelijk een officiele democratische presidentskandidaat!!

Geen opmerkingen: