vrijdag 26 oktober 2007

Mountainbiking in de Rattlesnake

Woensdag was een prachtige herfstdag met bijna 20 graden en daar moest natuurlijk van geprofiteerd worden! Ik heb mijn mountainbike nog eens 'uit de stal genomen' en ben van huis noordwaarts gereden, langs de Rattlesnake Creek. De Rattlesnake is niet alleen een bergriviertje dat naast ons huis stroomt en een paar honder meter verder in de Clark Fork uitmondt, maar is ook de naam van een "Recreation Area" en aansluitende wildernis een beetje verder stroomopwaarts.

Die "Rattlesnake Wilderness Boundary" was voor mij de eindbestemming van de rit. Een wildernis is een gebied waar absoluut geen wegen zijn, waar geen mechanische voertuigen toegelaten zijn (inclusief fietsen!), en waar geen permanente structuren toegelaten zijn. Zo moet je zelfs een vuurring voor je kampvuur afbreken nadat je het gebruikt hebt enz. De Rattlesnake wildernis ligt in vogelvlucht op een paar kilometer van ons huis, en naast ongerepte natuur kan je er oa. grizzly beren, zwarte beren, berggeiten, elanden enz vinden!

Anyway... zo ben ik dus van thuis vertrokken en ongeveer 22 kilometer noordwaarts (en bergop) gereden. De eerste paar kilometer moest ik nog door de bewoonde Rattlesnake Valley rijden, maar de rest van de trip was op een bosweggetje dwars door prachtige dennenbossen. Deze tijd van het jaar staan de lorken in een prachtig geel kleedje en het is echt onbeschrijfelijk mooi om dat contrast van groene dennenbomen tegen schelgele lorken en hoge bergen te zien. Ik had graag een foto laten zien maar ... was ik toch wel vergeten de batterij in mijn camera te steken zeker! :(

Geen opmerkingen: