dinsdag 30 oktober 2007

Belgische Piloten

Sinds deze ochtend ben ik nog eens in Belgie. Gisteren ochtend ben ik om 6:40 lokale tijd vertrokken in Missoula en na een tussenstop in Denver en Washington DC ben ik deze ochtend om 6:15 aangekomen te Brussel.

Ik ben met United gevlogen, en 1 van de leuke dingen die ze op hun vliegtuigen hebben is dat je de communicaties van de cockpit kan volgen op 1 van je persoonlijke radio kanalen. Toen we boven Engeland vlogen was het wel grappig om de piloten van Air France en Alitalia met hun zware accenten te horen praten, maar dichter bij Belgie was ik wel verrast dat de Belgische/Vlaamse piloten van Brussels Airlines ook een heel zwaar accent hadden in hun Engelstalige communicaties met de Air Traffic Controllers. En ik maar altijd zeggen dat Vlamingen heel goed in talen zijn! Misschien buiten onze piloten geteld dan! :P

Er was trouwens nog een andere vernoemenswaardige gebeurtenis op mijn trip. Na onze push-back op de luchthaven van Washington Dulles bleek opeens dat 1 van de passagiers op de verkeerde vlucht zat. Ze moest niet naar Brussel maar wel naar ... DENVER!! Wat een grove fout van het gate personeel, en toch wel interessant dat iets dergelijks nog altijd kan gebeuren op nota bene een internationale vlucht!

2 opmerkingen:

Jan Ottenbourg zei

Belgisch piloten met een zwaar accent... ik gok op onze Franstalige collega's ;-)

Anoniem zei

Ons hebben ze bij Delta eens laten opstappen onder andere namen (omdat we andere plaatsen hadden gevraagd aan de gate)! Met als gevolg dat we tijdens de cross-check van het vliegtuig onze bagage op de tarmak zagen verschijnen. Na een hele uitleg kwam alles toch in orde, maar ik kan je wel zeggen dat de stewardess zeer verontwaardigd was over dit feit. Ik denk dat het gate-personeel wel een uitbrander heeft gekregen. Zoals je zegt, na 9/11 zou zoiets niet meer mogen gebeuren...