woensdag 21 februari 2007

Big Brothers Big Sisters

Vandaag heb ik een interview met Big Brothers Big Sisters (BBBS). Ik neem aan dat de meeste mensen wel weten wat deze organisatie doet, maar voor diegenen die het nog niet wisten: Deze organisatie zoekt mensen die een paar uur tijd hebben per week om activiteiten te doen met kinderen die voor 1 of andere reden nood hebben aan een volwassen persoon om ze wat richting/stabiliteit te geven in hun leven. Zo zijn er kinderen die maar 1 ouder hebben, kinderen waarvan 1 van de ouders in de gevangenis zitten, of gewoon kinderen die het leuk vinden enz.

We hebben ons ingeschreven als koppel, maar we moeten toch apart een interview doen, waarin ze testen of je wel geschikt bent om een 'little brother of sister' onder je vleugel te nemen. Volgende week heeft Angela haar interview, en daarna zouden we dan normaal gezien een kind toegewezen krijgen waarmee we dan activiteiten mee zullen doen. We hebben al aangegeven dat we een actieve little brother willen, want het liefst zouden we hem natuurlijk meenemen om te gaan snowboarden, fietsen, wandelen enz. Het zal in ieder geval een leuke en leerrijke ervaring worden denk ik! :)

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat goed initiatief. Ik had er nog nooit van gehoort... Dus je uitleg was erg welkom.

Gr Petra

Elsie zei

Ik had er ook nog nooit van gehoord, en ik vind het een schitterend initiatief...wordt waarschijnlijk vervolgd!

Anoniem zei

He, wat leuk dat jullie dit willen doen! Ben er zeker van dat het een leerrijke ervaring wordt!

Groetjes,

Hilde
www.hilde.verenigdestaten.info