donderdag 25 januari 2007

Familieruzie en opslag

Sinds vorige week heeft Angela zware ruzie met haar zus.. Haar zus beweerde dat Angela te gemeen was met haar kinderen, en dat de kinderen schrik van haar hebben. Laat me er maar onmiddelijk bij zeggen dat dit absoluut niet waar is. Iedereen (ik inbegrepen) vindt dat Angela een super tante is, en niemand begrijpt waar haar zus die aantijgingen vandaan haalt. Zoals ik in dit blog al geschreven heb doen we veel activiteiten met die kinderen, zo nemen we ze onder andere geregeld mee snowboarden. We hadden ze ook ingeschreven in een snowboard school maar blijkbaar wil de zus niet meer dat wij ze daar naartoe brengen, want de kinderen komen zogezegd altijd terug met een raar gemoed, en dat zou dan volgens haar liggen aan het feit dat Angela gemeen is tegen ze.

Spijtige zaak dus, en niet onmiddelijk te lijmen. Ik ben persoonlijk ook heel kwaad op Angela's zus omdat ze haar zo enorm beledigd heeft (en daarbij ook mij). Misschien is ze gewoon jaloers op ons betere leven? Ik zou het echt niet weten...

Verder was het vorige week een jaar geleden dat ik begonnen ben op mijn werk. Ik had gehoopt op opslag, maar voorlopig heb ik daar nog niets van gehoord. Wel heeft mijn supervisor (een prima kerel) gezegd dat hij iets bij onze baas zou laten vallen. Hopen dus maar, want ik vind persoonlijk dat ik het dubbel en dik zou verdienen (en ik ben echt geen dikkenek hoor :D)!

3 opmerkingen:

Petra zei

Kevin, we hebben hier in de VS een gezegde: "Toot your own horn" Als jij vindt, dat je opslag verdient, ga naar je baas en zeg dat! Bij de meeste grote bedrijven is er een automatisch half-jaarlijks "review", waarbij je of iedere 6 maanden, of ieder jaar, automatisch opslag krijgt.
Bij kleinere bedrijven is dat minder regelmatig en dan is het zaak om je stem te laten horen. Geloof me, dat is hier helemaal normaal.
Verder is het heel jammer, dat schoonzus zo reageert, kan me voorstellen, dat jullie er ontdaan van zijn. Het gebeurt vaker, geloof me, ik zou boeken vol kunnen schrijven over de intrigues en gemeenheden in onze (Nederlandse) familie. Sterkte!

blips zei

Tja familie, je weet nooit wat er in die hofden omgaat en waarom men zo doet.
Opslag
Ons bedrijf doet elk jaar in September een beoordeling omtrent je prestaties. Als je normaal je best doet krijg je er tot 3% bij. Als je boven het gemiddelde bent kan het oplopen tot 5 procent. Dit is mede afhankleijk van de bedrijfsresultaten en het budget. Afgelopen keer was ik ontzettend blij met 5% :)

Anoniem zei

Als thuiswerkende moeder zal ik ook eens opslag moeten vragen bij mijn baas (man) LOL!! 'k Vind dat ik ook bijzonder hard werk en heel flexibel ben... Zal het erover hebben bij mijn volgende review!

In een familieruzie is er maar een ding dat helpt : praten... 'k Ben er zeker van dat het dikwijls om misverstanden gaat... Als de communicatie stopt, dan heb je miserie! Ik hoop echt dat je de dingen weer kan lijmen, want familie is toch nog altijd het belangrijkste in het leven...

Groetjes,