dinsdag 19 december 2006

AmerikaBelgen.com

In de vorige dagen heb ik een dialoog gevoerd met Dennis van AllesAmerika.com, een site/forum voor Amerikaliefhebbers. Hij had mij voorgesteld om het nieuwe AmerikaBelgen.com samen te smelten met allesamerika. Hij zou dan een nieuwe sectie toevoegen voor strikt Belgische topics. Ik heb in de eerste emails een beetje laten doorschijnen dat er eventueel een mogelijkheid zou bestaan om dit door te laten gaan, maar eigenlijk zie ik toch meer nut in een aparte site voor Belgen. Waarom?

Ik zie een Belgische sectie in allesamerika niet hetzelfde effect hebben dan een Belgisch forum, omdat algemene topics in allesamerika nog altijd door (en dus voor) vooral Nederlanders zullen worden gestart. Nu heb ik zeker niets tegen Nederlanders, maar ik heb toch het gevoel dat topics een andere inhoud hebben, omdat we toch een net iets verschillende cultuur hebben. Dat was de reden waarom ik AmerikaBelgen.com heb opgestart: Topics zullen (hopelijk) opgestart worden door (en voor) vooral Belgen, en ik denk dat topics dan toch een andere inhoud en wending zouden nemen.

Ik denk dat amerikabelgen een klein plaatsje op het web kan innemen, waarbij echt algemene topics nog altijd kunnen gepost worden in allesamerika.com. Ik zie niet waarom iemand per se alleen in 1 bepaald forum zou moeten posten. De andere site is maar een klik verwijderd. Om toch op Kastelke's comment hier beneden terug te komen: Ik zag gisteren een topic gestart door jou in allesamerika, waarin je effectief 'Nederlanders' aanspreekt (topic: Waarom hebben mensen een verkeerd beeld van de USA) : je vergelijkt nederlandse met amerikaanse universiteiten en vermeldt Balkenende ipv Verhofstadt. DAT is nu net wat mijn punt is.

Graag positieve en/of negatieve reacties en suggesties :)

3 opmerkingen:

Satin13 zei

Hey Kevin, ik blijf bij je toffe initiatief. Ik heb ook niks tegen Nederlanders, tof volkske, maar toch een iets andere cultuur dan wij, en kijken tegen bepaalde dingen toch anders aan. Ik persoonlijk vind dat het forum gescheiden moet blijven. Er zijn nu toch zowiezo Belgen die over en weer "hoppen" tussen de beide fora. Moet kunnen, maar onafhankelijkheid is wel een must, denk ik.

Jurgen zei

Hey Kevin,

Inderdaad een goede keuze om onafhankelijk te blijven.

Ik prefereer ook een onafhankelijk forum voor en door Belgen.

Je kan zeggen wat je wil, maar er zijn toch verschillen. En ik had op andere forums soms het gevoel om toch een buitenstaander te zijn tussen al die Nederlanders.

Dus ik vond het een geweldig initiatief om zelf een forum op te starten.

En ik heb al gemerkt dat er verschillende mensen van het forum in mijn buurt wonen.

Ik ga zeker nog op de 'Nederlandse' forums blijven posten.
Ik denk dat AllesAmerika.com gewoonweg schrik heeft 'klanten' te verliezen...

Niet ingaan op het vijandig bod!
Freedom for AmericaBelgians.com ;-)

Anoniem zei

GO PACK GO zegt:

Houwen die handel :)

www.amerikavrienden.com is een gezellig, kleinschalig forum en dat mag zo rustig verdergroeien, niet onder de vleugels van de ollanders aub!

groeten uit Sint-Niklaas,

Jan