woensdag 13 december 2006

Kredietkaart fraude

Zoals bijna elke dag controlleerde ik gisteren mijn kredietkaart rekening om te controlleren of mijn aankopen er netjes opstaan met het juiste bedrag. Nu stond daar een betaling bij van 22 dollar voor "Tickets* BUFF" op zaterdag 9 December. Geen idee dus wat ik op die dag gekocht zou hebben, want zaterdag zijn we naar een cheerleader wedstrijd van nichtje Madison gaan zien, en ik heb daar niks gekocht of betaald. Die avond zijn we wel in een restaurant (Knuckelheads BBQ) gaan eten, maar ook daar heb ik niet betaald met deze kredietkaart.

Na even aarzelen heb ik dan toch maar mijn bank (Well's Fargo) gebeld en nagevraagd wat deze betaling dan zou zijn. Volgens hen zouden er tickets voor een theater of bioskoop mee gekocht zijn, en wel in Californie! Ik heb dus onmiddelijk gezegd dat deze betaling niet door mij was gedaan, en de persoon aan de andere lijn heeft me dan doorgeschakeld naar haar supervisor. Zij heeft dan zonder enige moeilijkheden het bedrag teruggestort op mijn rekening, en deze ochtend stond het er inderdaad weer op :) Toch wel leuk dat de customer service hier zo vloeiend loopt!

Ik heb een paar dagen geleden trouwens mijn foto gallery verplaatst naar een nieuw adres: http://kevin.amerikabelgen.com . Een snellere server met meer capaciteit.. (yep, dezelfde server waar het amerika belgen forum te vinden is [amerikabelgen.com]).

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Dan vraag je je natuurlijk ook af hoe ze aan je creditcard nummer zijn gekomen. Bij mij werd bijna $800 afgeschreven. Ik vraag me nog steeds af hoe ze aan mijn nummer gekomen zijn.
Ik verbaas me ook over het gemak waarop ze je geld terug storten en het gewoon laten zitten en geen onderzoek instellen.

Anoniem zei

Het ziet eruit als een PayPal instructie/afkorting.