maandag 18 december 2006

Tegenslag

Vrijdag dus naar Lookout Pass gereden om te gaan snowboarden. Voor het vertrek hebben we nog eens de website gecheckt om de huidige condities te bekijken en dat ziet er wel goed uit. Daar aangekomen zien we plots dat de skilift niet werkt, en dat er niemand opzit. Zelfs de lodge is op slot, en er zijn geen auto's op de parking! Het was er ook sterk aan het waaien en sneeuwen. We zijn dan maar teleurgesteld huiswaarts gekeerd. Terug in de bewoonde wereld hebben we hun ski-line gebeld en daar stond nog altijd het bericht op dat alle liften open waren !? Als we dan wilden doorschakelen om met iemand te spreken dan kregen we een bezet toon. 10 minuten later hebben we opnieuw geprobeerd en dan kregen we eindelijk een persoon aan de lijn: Het skigebied zou rond een uur of 6.30 zonder stroom zijn gevallen door een stroomonderbreking (veroorzaakt door de wind), en het was dan ook onmogelijk om de website en/of het automatische bericht te updaten. Dit was hetzelfde noodweer dat vorige week Seattle en omstreken heeft geteisterd - met winden tot 200 km/u ! Ook bij ons heeft het gewaaid, maar gelukkig hebben de bergen het ergste geblokkeerd.

Zaterdag waren we uitgenodigd bij mijn schoonvader om zijn verjaardag te vieren, en om zijn kerstboom te helpen versieren. 'S avonds heeft Angela dan voor hem (en mij) een maaltijd gemaakt: Schelpen gesauteed (?) in witte wijn als voorgerecht, en steaks met groene peper saus en frietjes als hoofdgerecht. yum!

Zondag nog maar een verjaardagsfeest, deze keer van neefje Justin (14). Zijn feestje was in een bowling alley. Ik ben persoonlijk vrij slecht in bowling, maar ben toch aan 86 geraakt. Angela had zelfs 118 dankzij drie strikes achtereen (dat bleek dan een 'turkey' te heten)! Nu is ze zelf ook verre van een bowling expert, dus was dat toch uniek :D Om het verjaardagsfeestje compleet te maken zijn we dan naar Pizza hut gegaan, waar we een paar pepperoni pizza's met cheesy crust hebben gegeten. Niet echt mijn ding, die cheesy crust.. bleah!

2 opmerkingen:

kastelke zei

Da's naar Amerikaanse normen ook laat dat je schoonvader zijn kerstboom zet, niet?

En misschien kan je in Zwitserland komen snowborden? Wij trekken dus naar Leysin, en ik las gisteren dat 40% daar snowborders zijn!

Kevin, blijkbaar had Dennis van Alles Amerika met jouw gesproken, en zou je je forum verder zetten via het reeds bestaande forum http://tinyurl.com/ybnphn ?
Laat daar ook eens iets van je horen! Ik sta daar momenteel zo eenzaam te piepen met mijn berichje?....

Via de website http://www.allesamerika.nl is men een speciaal hoekje voor de Belgen in Amerika begonnen.
Klik in de linker kolom op ‘forums’, en dan zie je onderaan het hoekje van de Ameribelgen.
Jij hebt ondertussen heel wat Amerikaanse ervaringen opgedaan, dus ik denk wel dat het boeiend zou zijn om jou daar ook eens langs te zien komen! Wie weet ontdek je zo nog wel meer Vlamingen in Amerika!

Groetjes,
Elke

http://kastelke.blogspot.com

Kevin zei

Ik zou graag in zwitserland komen snowboarden, maar da's nogal een duur ticket :D Ik denk dat er hier zelf een groter percentage boardes is - misschien zelfs 60%. Eerlijk gezegd vond ik het leuker toen er maar weinig snowboarders waren, dan was het toch een beetje specialer :D ivm het forum, ik zal er zodadelijk een nieuwe post over maken.