maandag 5 maart 2007

Job

Deze ochtend hadden we een vergadering op werk, en opvallend genoeg was de grote baas uit Texas er ook. Hij had dan ook groot nieuws: de IT afdeling zal worden verplaatst naar Austin (Texas)! We hebben 3 opties: helpen met de afdeling te verplaatsen, en op die manier nog tot begin mei blijven werken + 6 weken loon erbovenop; onmiddelijk stoppen, en een akkoord tekenen waarin je aangeeft dat je geen legale acties tegen het bedrijf zal starten, met een bonus van 2 weken loon; ofwel onmiddelijk stoppen, geen akkoord tekenen maar ook geen bonus. Ik ben aan het overwegen om de 2e optie te nemen, omdat het 'helpen opstarten' behoorlijk wat saai en irritant werk zal vragen. Daarbij heb ik niet veel zin om het bedrijf te helpen terwijl ze ons eigenlijk als afval hebben behandeld. Tussen september en december moesten we namelijk al onze applicaties documenteren (helemaal niet leuk), en toen werd gezegd dat dat helemaal niets te maken had met een mogelijk verlies van onze job - het moest gewoon gedaan worden in geval er iets moest gebeuren met iemand ofzo.... nu weten we natuurlijk beter!

Natuurlijk was iedereen een beetje geschokt, maar persoonlijk viel het voor mij best wel mee, gezien ik eigenlijk toch al van plan was om een nieuwe job te zoeken. Ik had vandaag toevallig genoeg dan ook een sollicitatiegesprek, en dat is heel goed verlopen. Woensdag zal ik weten of ze me voor een 2e gesprek zullen uitnodigen. Er staat nu wel meer op het spel dan oorspronkelijk gedacht, dus cross your fingers!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hopelijk heb je snel succes bij het solliciteren! Ik duim alvast!

En waarom zou je niet gewoon blijven werken tot je een nieuwe job hebt? Dan 'gebruik' jij hen ook, want je kan dan van de ene dag op de andere stoppen zonder loonverlies! (En hoef je ook geen scrupules te hebben om je job vaarwel te zeggen)

Groetjes,

Hilde
www.hilde.verenigdestaten.info

Anoniem zei

Jullie hebben daar duidelijk geen VW vakbonden die een royale ontslagvergoeding kunnen afdwingen...

Anoniem zei

Hopelijk dat die nieuwe baan iets wordt dan is de keuze waarschijnlijk al gemaakt..Balen is het wel!

We duimen mee!