vrijdag 9 maart 2007

Stay or leave?

In de vorige dagen zijn veel collega's vertrokken. Ik heb besloten nog te blijven tot het einde van de week, al was het maar om te zien wat er zou gebeuren, en omdat ik toch dacht dat ik iets meer uit deze zaak zou kunnen halen als ik nog even de kat uit de boom zou kijken. Gisteren heeft zelfs onze CIO (de baas van onze IT afdeling) zijn ontslag aangeboden, en dat heeft blijkbaar toch zijn effect gehad want vandaag heeft de manager in Texas ons gevraagd om een conference call met hem te voeren.

Zo heb ik een beetje mijn eisen kunnen stellen: Meer loon, en een bonus zelfs als we niet zouden blijven tot het einde van de overgangsperiode (die op 4 mei eindigt). Een paar uur later kregen we een nieuwe offerte: voor de resterende 2 maanden 25% meer loon en een bonus die groter wordt naargelang de periode dat we aanblijven. Onder deze condities denk ik dat ik dan toch nog een tijdje aanblijf... uiteindelijk heb ik niets te verliezen, want als ik een job vind in de volgende weken dan krijg ik toch nog die bonus die ze eerst niet wilden geven als je zou vertrekken voor de overgangsperiode over was, EN die bonus zal ook 25% groter zijn.

Ik heb vandaag ook nog mijn CV afgeleverd op een ander bedrijf en de secretaresse wist me te zeggen dat ze toevallig volgende week een opening voor een web developer zullen hebben... cross your fingers!!

1 opmerking:

Anoniem zei

Dat zou natuurlijk heerlijk zijn voor je! We duimen alvast!

Laat dat van die bonus wel goed op papier zetten, he...

Groetjes,

Hilde
www.hilde.verenigdestaten.info