maandag 19 maart 2007

Lente!

Vandaag is technisch de laatste volledige winterdag van dit seizoen, en hoewel het deze ochtend frisjes is (-2C) voelt het toch aan alsof de lente al hier is. Het gras begint al groen te kleuren, er beginnen bloemetjes te groeien en de knoppen op de bomen beginnen ook groter te worden. Zaterdag zijn we gaan snowboarden op Lookout Pass en in de namiddag konden we dat zelfs in T-shirt doen, met een temperatuur rond de 20 graden! Normaal gezien komen we hier in deze streken niet aan de 20 graden tot begin april, dus was het toch wel effe raar... De zuidelijke kant van de berg had inderdaad al een paar 'bruine plekken', hoewel er op de noordelijke kant nog zeker genoeg sneeuw lag.

De rivieren beginnen nu ook sterk aan te zwellen, wat betekent dat de sneeuw op grotere hoogte nu ook begint te smelten. Minder goed nieuws voor onze plannen om eind Mei/begin Juni nog een back-country snowboard trip te plannen naar Glacier National Park, maar je weet hier natuurlijk nooit met het weer, wie weet sneeuwt het binnen een paar dagen weer..

1 opmerking:

Anoniem zei

Van mij mag het warm water gaan regenen... (in elk geval in NY) Ik ben de sneeuw zat, maar 20 graden zit hier er nog niet in. Ik heb ook nog nooit op skiees gestaan laat staan op een snow board. Volgend ga ik mij er eens aan wagen..skieen dan..

gr Petra