donderdag 12 oktober 2006

Big Apple

Gisteren is een klein vliegtuigje in een hoog appartementsgebouw gevlogen in New York. Alles en iedereen weer in rep en roer natuurlijk, want wie weet is het weer een terroristen aanslag. Uiteindelijk bleek het gewoon een spijtig ongeval te zijn. De piloot was een baseball pitcher van de NY Yankees, hij en 3 andere personen hebben het ongeval niet overleefd. Men heeft deze keer nochtans niet geaarzeld om gevechtsvliegtuigen in de lucht te sturen om de grote steden te beschermen. Natuurlijk was Missoula daar niet bij ;).

Wel werd er onmiddelijk veel aandacht besteed aan dit voorval. Ik kreeg zelf een telefoontje van Angela, die zelf verwittigd was door haar zus. Mijn eerste reactie was toch weer dat het zeker een ongeval moest geweest zijn. Dat was mijn reactie bij 9/11 ook... zulke dingen konden toch alleen maar in hollywood mega producties gebeuren? Mis dus :|.

Langs de andere kant ben ik toch tevreden met mijn instinct: Ondanks alle 'brainwash' technieken om iedereen schrik aan te jagen (om zo het oorlogsbudget te verantwoorden) blijf ik toch nog altijd gewoon denken dat de wereld er echt niet veel gevaarlijker op geworden is.

Geen opmerkingen: