donderdag 5 oktober 2006

Nieuwe Camera?

Gisteren waren de Rolling Stones dus in Missoula. Zoals eerder vermeld zijn we zelf niet naar het concert gegaan, maar we hebben wel de muziek perfect kunnen horen in onze tuin (het was toch iets te fris om de ramen open te zetten). Naar het schijnt was de muziek zo luid in het stadion dat veel mensen oordopjes moesten gebruiken :D.

Ik ben ook aan het rondzien voor een nieuwe digitale camera. Momenteel heb ik een Canon Powershot A40, en hoewel die nog altijd perfect werkt zou ik toch een beetje hoger willen mikken, met name in de SLR klasse. Deze camera's zijn een stuk duurder, maar je kan er dan ook veel betere foto's met nemen. Na wat onderzoek denk ik dat de Canon Digital Rebel XTi de beste keuze zal zijn.

Het dilemma is dat ik niet weet wat soort lens ik daarbij wil. Mijn budget is niet al te groot, maar ik zou toch graag een lens van goede kwaliteit willen. De lens die voor een extra 100 dollar standaard bij de camera komt lijkt niet van de allerbeste kwaliteit te zijn, voor zover de online reviews betreft. Die reviews zijn dan waarschijnlijk weer geschreven door expert-fotografen, iets wat ik zeker niet ben :). Ik neem graag natuurfoto's, dus zou een stevige zoom lens aangeraden zijn, maar langs de andere kant zou ik deze camera ook gebruiken om foto's te nemen voor de online juwelenwinkel van mijn schoonzus, wat dan weer een macro lens zou vragen. Wat ik waarschijnlijk zal doen is de standaard lens uitproberen, en die dan gewoon terugbrengen als ik er niet tevreden mee ben.

1 opmerking:

Anoniem zei

chique, ik heb zelf een Canon powershot G5, een fantastisch apparaat maar spiegelreflex is natuurlijk nog veel beter :) Welke lens weet ik ook niet direct.. het zijn wel heel verschillende doeleinden natuurlijk, voro natuurfoto's is een breedbeeld ook wel interessant natuurlijk (zeker voor waar je zit)

hoe dan ook voor juwelen te fotograferen moet volgens mij wel goed lukken met die lens, belangrijkste is dat je natuurlijk lichtbronnen gebruikt of een fotostudio, maar das ni zo goedkoop als de zon :D