maandag 23 oktober 2006

Blue Mountain

Het weekend zit er weer op. Zaterdag hebben de Grizzlies in Ogden, Utah nipt de Weber State Wildcats verslagen, en Lazio heeft gisteren een pandoering gekregen in Catania.

Angela had dit weekend een griepje, niet te verwonderen na het weer van de laatste week, toen het bijna elke dag heeft geregend met temperaturen tussen 3 en 7 graden.

Gisteren was het nochtans schitterend weer, met een max temperatuur die zelfs boven de 10 graden is uitgekomen. Een mooie dag dus om een kleine wandeling/beklimming te maken. Deze keer ben ik met Piombo tot op de top van Blue Mountain geklommen, 1 van de kleinere bergen rond onze vallei met een hoogte van 1955 m. Ik heb wel een beetje vals gespeeld want ik heb een forest service road genomen tot op 1600 m :). Er lag vanaf het begin van de beklimming trouwens ook al wat sneeuw, zo'n 10-15 cm, dus dat was ook weer leuk meegenomen. (foto's zullen morgen beschikbaar zijn)

Zoals eerder vermeld was er gisteren ook de ski fair. We hebben Justin bijna een compleet nieuwe outfit gekocht: Snowboard, bindingen, boats, jas, skibril en wanten. Dit alles voor 120 dollar :) Ik heb zelf ook een splinternieuwe jas gevonden van het merk Marmot. In de winkel te vinden voor 350 dollar, maar gisteren meegenomen voor $35 :D

We hebben ons toch ook weer laten verleiden om seizoenspassen te kopen voor Lookout pass. Ze stonden weer aan 99 dollar, dus als je 4 keer gaat dan heb je de kosten er weeral uit. En met die seizoenspas krijg je dus ook een stevige korting in andere Montana en Idaho skigebieden, dus konden we het echt niet laten liggen!

1 opmerking:

kastelke zei

Leuk dat je kan skiën in je achtertuin! Wij reizen er tijdens de kerstvakantie voor naar Zwitserland. En ik kan me niet inbeelden dat ik voor onze zoon een outfit kan vinden voor 120 euro. Heb me al suf gezocht naar iets leuks tweedehands, maar tervergeefs. Zal me maar voorbereiden op zo'n 300 à 400 euro exta uitgaven. (die ik dan natuurlijk nadien gedeeltelijk zal kunnen recupereren door het zelf tweedehands te verkopen)