maandag 30 oktober 2006

Eerste Sneeuw

We hebben vandaag onze eerste sneeuw gekregen in de vallei. Gisteren was het nog 17 graden, maar de temperatuur is vanaf een uur of 5 in de namiddag beginnen dalen. Nu is het -7 met wat lichte sneeuw. De straten liggen er spekglad bij, want de grond is pas beginnen bevriezen rond een uur of 6-7 deze morgen, dus is de sneeuw daarop eerst gesmolten om daarna een ijsbaan te vormen. Highway 93 is zelfs gesloten in Lolo door te veel ongevallen, waardoor de hele Bitterroot vallei (en de helft van onze collega's) vastzit.

Ik heb intussen met onze CIO (baas van onze afdeling) gesproken in verband met de ziekteverzekering. Hij was er ook niet al te blij mee, maar zag niet in waarom we een vergadering zouden moeten organiseren (raar maar waar). Hij heeft me dan doorverwijsd naar de HR persoon in Austin. Ik heb haar een email gestuurd om te zeggen dat ik niet 145 dollar meer per maand wil/kan betalen, en ik heb haar gevraagd om een oplossing te zoeken om onze bijdrage niet te doen stijgen. Ik heb ook iedereen in onze afdeling aangespoord om hetzelfde te doen.

Wordt ongetwijfeld vervolgd...

UPDATE:
10.00: Een eerste overwinning: om 12.30 zal er toch een vergadering komen :)
15.00: Blijkbaar is er maar 1 optie die de verzekeringsmaatschappij aanbiedt, en dat is de volle pot betalen. Wel zou de administratie in Austin nazien of het mogelijk is om ons een bijdrage te geven als we zelf een private ziekteverzekering zouden afsluiten. Het probleem ligt eigenlijk bij de ziekteverzekeringen. Het zijn hier gewoon ongeloofelijke schobbejakken, en de regering doet er niks aan (thanks bush)

Geen opmerkingen: