vrijdag 20 oktober 2006

Herten Gebraad

Gisterenavond hebben we een lekker hertengebraadje klaargemaakt in de 'Crock Pot'. Dat is een soort elektrische kookpot die je eten op een lage temperatuur laat sudderen. Wel gemakkelijk, want je kan er 's morgens een gebraad (of stoofvlees!) met wat saus in leggen en als je 's avonds thuiskomt is het klaar om op te eten. Raar dat ik zoiets nooit in Belgie heb gezien.. Misschien bestaat het wel maar heb ik het zelf nog niet gezien?

Zondag begint het echte jaagseizoen hier. Met 'echt' bedoel ik dat je dan met een jachtgeweer kan jagen. In de vorige maand was enkel jagen met een boog toegelaten. Iedereen is hier dus goed gezind, want jagen is hier zo'n beetje de nationale sport. Ik heb er zelf niets tegen, want uiteindelijk is het toch humaner om een beestje in het wild te laten leven in plaats van het op te sluiten in een stal, of niet? Ik heb mijn collega al laten beloven om mij een paar mooie steaks te geven als hij een eland schiet :)

Het belooft een goed weekend te worden voor de jagers ook, want de sneeuwgrens is gedaald tot op 5000 voet (1600m), wat er voor zorgt dat de herten enz wat lager op de bergen te vinden zijn. Zo moeten ze dus minder hoog de berg opklimmen :D

Ik heb ook gezien dat een zekere Eug een blog post heeft toegekend aan mijn blogje. Hij heeft op zijn blog een heleboel links naar andere nederlandse en belgische blogs, zeker een kijkje waard! http://eug.be/

3 opmerkingen:

Annemiek zei

Hier begint het wat later, maar de start van het jachtseizoen in upstate NY is ook bijna een nationale feestdag :0 Bij mijn kinderen op de klas is dan de helft niet op school, maar jagen met pa (of ma)

Elsie zei

Voila, ben weer bijgelezen. We zijn van gisterenmorgen terug van twee weken USA. Ik vind het interessant om te lezen hoe je je leven ervaart daar in Montana. Met zelfs af en toe een beetje geschiedenis. Doe zo voort!!
Groetjes
Elsie

Elsie zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.