dinsdag 17 oktober 2006

Metro Ongeval in Rome

Het grote nieuws vandaag is dat er een metro ongeval is gebeurd op de A lijn in Rome. In de 3 jaar dat ik in Rome woonde nam ik die metro dagelijks, van het ene [Cornelia] naar het andere [Anagnina] uiteinde, dus ik kwam ook elke keer voorbij Piazza Vittorio, waar het ongeval is gebeurd. Toch wel even schrikken!

Alles bijeen valt de schade nog mee: 1 dode en 129 gewonden... als het ongeval een uurtje vroeger was gebeurd dan zouden er ongetwijfeld veel meer doden en gewonden zijn geweest, want die lijn werkt in de spitsuren op minstens 130% van zijn capaciteit - allemaal als sardientjes in een doos naar het werk of school (dat was 1 van de doorslaggevende redenen om toch niet in Rome te blijven na mijn studies).

Over Rome gesproken, ik moet er nog altijd mijn diploma gaan ontvangen. Toen ik ben afgestudeerd hebben ze mij meegedeeld dat het gemiddeld anderhalf jaar duurt voordat je je origineel diploma op perkament kan krijgen! Die Romeinen toch :P

Ik heb gisteren ook nog wat foto's toegevoegd aan het online foto album: http://www.grizzlygems.com/kevin/main.php

Geen opmerkingen: