dinsdag 3 oktober 2006

Midterm Elections

Binnen een paar weken is het zo ver: Midterm Elections! Hier in Montana zal het een spannende strijd zijn voor de senaat zetel tussen Jon Tester (D) en Conrad Burns (R). Missoula zelf is een behoorlijk links gezinde stad, maar Eastern Montana is heel conservatief. Burns is de huidige senator, en als hij niet in verschillende recente schandalen zou verwikkeld zijn zou hij waarschijnlijk weer verkozen worden. Burns is ultra-conservatief. In plaats van te investeren in hernieuwbare energiebronnen heeft hij geld aangenomen van de grote olie maatschappijen; hij heeft gestemd 'ja' gestemd voor de 'detainee bill', die de Verenigde Staten in principe toelaat om martelingen uit te voeren op gevangenen; hij heeft geld aangenomen van Abramoff, de lobyist die in een groot smeergeld-schandaal is verwikkeld; en ga zo maar door.

Misschien ben ik bevooroordeeld, maar Tester lijkt me toch veruit de beste keuze dan. Hij wil zwaar investeren in onderzoek naar hernieuwbare energie, wat Montana veel geld zou kunnen opbrengen. Het oosten van de staat is bijvoorbeeld 1 van de windigste plaatsen van de VS (Great Falls is de echte 'Windy City'). Hij wil trouwens ook een oplossing zoeken om de oorlog in Iraq te eindigen.

Ik hoop persoonlijk hard op een grote overwinning van de democraten, niet alleen hier in Montana maar in de rest van de VS. Ik denk dat het tijd is dat er iets verandert, want deze regering heeft enorm veel geloofwaardigheid verliesd tegenover de internationale volkeren.

1 opmerking:

Elsie zei

Ik kan niet anders dan het eens zijn met uw laatste alineake. Voor de rest ken ik die mensen niet waarover je het hebt, dus kan ik mijn mening niet geven. Dus stemmen voor de goei he :-))