donderdag 26 oktober 2006

Bush in Montana

President Bush komt binnen een paar dagen naar Montana om Burns, de republikeinse kandidaat voor de senaatsverkiezingen, te ondersteunen. Gelukkig zal dit in Billings gebeuren, niet zonder toeval de meeste republikeins gezinde stad van Montana. Billing ligt op een goede 6-7 uur rijden van hier, dus zullen we er hoe dan ook geen last van hebben.

Wat wel opvalt is dat de meeste republikeinse senaatskandidaten in andere staten niet eens willen dat Bush hen komt helpen. Misschien omdat hij dan juist het tegenovergestelde effect zou hebben op hun stemmen? :D

Ik heb zelf gisteren een brief gekregen van het Belgische Consulaat in Los Angeles in verband met de Belgische nationale verkiezingen van 2007. Ik heb de keuze om de volmacht aan iemand anders te geven, persoonlijk in belgie te stemmen, persoonlijk in LA te stemmen of per briefwisseling te stemmen. Ik denk dat ik gewoon per briefwisseling ga stemmen. Blijkbaar moet ik hoedanook een Belgische gemeente aangeven waarin mijn stem zal tellen.

Dat lijkt me nu toch wel raar? Kunnen ze niet gewoon de ambassade laten gelden als jouw 'stem-gemeente'? Ik mag eender welke gemeente kiezen, en die moet mij dan in de loop van volgend jaar een stembrief opsturen, die ik dan moet invullen en terug naar Belgie moet sturen. Ach... Belgische bureaucratie zeker? :)

1 opmerking:

Elsie zei

Je kant het hen ook niet kwalijk nemen he, dat ze niet willen dat hij komt. Na alles wat er is gebeurd. Als de mensen hen met hem gaan associƫren, zullen ze niet veel stemmen halen...